Disneyparken
Fun, gemak en een naadloze digitale klantbeleving met MyMagic+ tijdens een bezoek aan Disney
Scroll voor inspiratie
Disneyparken
Fun, gemak en een naadloze digitale klantbeleving met MyMagic+ tijdens een bezoek aan Disney
Sinds enkele jaren heeft Disney de technische functie MyMagic+ ontwikkeld. De gedachte erachter is om tal van digitale systemen met elkaar te koppelen en zo te zorgen voor één totaalbeleving voor de gast. Met een speciale armband (de MagicBand werkend met RFID-technologie) heb je in Walt Disney World (Orlando) toegang tot tal van functies tijdens jouw Disney beleving: het openen van de kamerdeur, het betalen van aankopen, het registreren voor een Fastpass of fotomoment met een Disney karakter of het maken van reserveringen voor bijvoorbeeld shows of restaurants. Met de MagicBand heb je geen portemonnee meer nodig. Het biedt voor de bezoeker fun, gemak en een naadloze klantbeleving.
De magie begint al thuis op de bank. Nadat je het Disneypark hebt geboekt, kun je op MyDisneyExperience.com een profiel aanmaken en tal van producten diensten bijboeken. Hiermee wordt MyMagic+ jouw persoonlijke omgeving waar alles bij elkaar staat en gekoppeld is aan je creditcard of andere betaaldienst.
De MagicBand is natuurlijk niet alleen voor de bezoeker leuk, maar ook voor Disney. Met een MagicBand ben je jezelf veel minder bewust van de uitgaven die je doet en daarmee zal het de bestedingen verhogen. Bedenk ook eens wat een enorme hoeveelheden data het oplevert wanneer bezoekers voor al hun transacties de MagicBand gebruiken. Welke faciliteiten gebruiken bezoekers wel of niet, hoe lang en wanneer zijn ze op de kamer, wat is gemiddelde besteding in het park en wat werkt wel of niet qua marketing zijn hier slechts voorbeelden van. Op cruiseschepen kan dit al langer; met één pasje kun je tal van functies bedienen. Maar het aantal functies is bij Disney nog uitgebreider. En laten we eerlijk zijn: een MagicBand biedt toch meer magie dan een pasje. Het biedt Disney bovendien de gelegenheid om met het profiel en de daaraan gekoppelde data in de toekomst een ultieme vormen van 1-op-1 maatwerk te bieden.
Stel: je maakt een foto met Mickey en Minnie in het Disney park. Dit is een memorabel moment. Je registreert jezelf met je MagicBand en kunt op die manier je foto later opvragen. Dit is gekoppeld aan je persoonlijke profiel (MyMagic+). Dus je kunt erop wacht dat je over een tijdje een mailing krijgt met die leuke foto en de tekst: “Herinner je jezelf deze magische tijd nog?”. Gevolgd door een marketingactie om weer te komen en enkele maatwerk acties met items die jou persoonlijk aanspreken. Een ultieme manier om de beleeffase in de klantreis te verbinden aan een nieuwe droomfase.
MyMagic+ is inmiddels ook uitgerold op andere parken, maar zonder MagicBand. Hierbij is de armband vervangen door een pasje (Parijs) of de mobiele telefoon (Shanghai). Het kostenaspect zal hierbij ongetwijfeld een rol spelen. Hoe dan ook werkt Disney aan een naadloze klantbeleving en persoonlijk maatwerk in de toekomst. En dat inspireert ons dan weer. Want waarom zou je een bestemming niet kunnen zien als een groot cruiseschip of Disneypark?
Maak gebruik van het contactformulier of bel Patrick via 06 – 46 63 56 46.
Contact