Roeselare (Vlaanderen)
Opdrachtgever
Swinkels Family Brewers (Brouwerij Rodenbach)
Opgave
Begeleid een proces om te komen tot een interactieve belevingstour
Resultaat
Loopt
Brouwerij Rodenbach organiseert op vaste momenten of op aanvraag rondleidingen voor bezoekers. Via een tour komen de bezoekers langs bezienswaardigheden van het brouwerijcomplex zoals de brouwzaal, de oude mouterij en stokerij, de moutast en de foederzalen. De brouwerij wil de beleving en bezoekerservaring versterken voor nieuwe doelgroepen. Hiervoor is het doel om de bestaande rondleiding te upgraden met belevingselementen. Daarnaast wil men bezoekers de gelegenheid bieden om op een interactieve manier tot een eigen biersmaak te ontwikkelen. Tot slot wil men het bestaande bezoekerscentrum verder doorontwikkelen. DestinatieX is gevraagd dit proces te begeleiden.
Doel is om in Q2 2024 een upgrade van het bezoekerscentrum te voltooien. Eind van het jaar zal de belevingstour en Blend Your Own Rodenbach gereed zijn.