Roeselare (Vlaanderen)
Opdrachtgever
Swinkels Family Brewers
Opgave
Begeleid een proces om te komen tot een interactieve belevingstour
Resultaat
Loopt
Brouwerij Rodenbach organiseert dagelijks rondleidingen voor bezoekers. Via een tour komen de bezoekers langs bezienswaardigheden van het brouwerijcomplex zoals de brouwzaal, de oude mouterij en stokerij, de moutast en de foederzalen. De brouwerij wil de beleving en bezoekerservaring versterken voor nieuwe doelgroepen. Hiervoor is het doel om de bestaande rondleiding te upgraden met belevingselementen. Daarnaast wil men bezoekers de gelegenheid bieden om op een interactieve manier tot een eigen biersmaak te ontwikkelen. Tot slot wil men het bestaande bezoekerscentrum verder doorontwikkelen. DestinatieX is gevraagd dit proces te begeleiden.
Mei 2024 zijn de eerste onderdelen opgeleverd. Het voormalige bezoekerscentrum is door de brouwerij omgevormd tot Het Foederhuis. Deze plek heeft een flinke upgrade ondergaan met daarin een brasserie, shop en ticketbalie. DestinatieX begeleidde het proces van bar, shop en ticketbalie. In Q4 2024 zal het tweede deel van dit project voltooid worden: een immersieve belevingstour en Blend Your Own Rodenbach.