0°29'05.7"N, 30°23'22.7"E
Onze ecologische voetafdruk compenseren we voor 100% door een partnerschap met TreesForAll.
Scroll voor inspiratie
0°29'05.7"N, 30°23'22.7"E
Onze ecologische voetafdruk compenseren we voor 100% door een partnerschap met TreesForAll.
Toekomstbestendige destinaties denken ook aan een duurzame wereld. Daarom vinden we dat we ook als DestinatieX een rol moeten spelen op het gebied van duurzaamheid. Dit doen we op de volgende manieren:
We compenseren onze CO2 uitstoot door een partnerschap met Trees for All. Jaarlijks worden er namens DestinatieX bomen geplant in duurzame bosprojecten. Met alle maatregelen kunnen we dus met trots zeggen: DestinatieX is 100% klimaatneutraal.
In samenwerking met acht provincies heeft MarketResponse Marktvinders zeven leefstijlen gevonden. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De één wil namelijk rust en regelmaat, de ander juist drukte en sensatie. We weten niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, we weten ook waar in Nederland zij wonen. DestinatieX is strategisch partner van de Leefstijlvinder. Kijk voor meer informatie op www.leefstijlvinder.nl.
Nieuwpoort (Vlaanderen)
De Stad Nieuwpoort zocht ondersteuning bij de ambitie om het verhaal van de garnaal in de vismijn tot leven te laten komen.
Lees verderVeluwe
Ontwikkeling een leidraad voor onthaallocaties op de Veluwe die onderdeel uitmaken van een bredere strategie van bezoekersmanagement inclusief de uitwerking voor drie pilotlocaties.
Lees verderDrenthe
Onderzoek naar een gezamenlijk wensbeeld, de beoogde rol- en taakverdeling en opties voor een structuur in Drenthe die de effectiviteit en efficiëntie van de organisaties vergroot.
Lees verderAchterhoek (Gelderland)
De Achterhoek had behoefte aan een ambitieuze visie op routes met als horizon 2035
Lees verderZuid-Holland
De Provincie Zuid-Holland zocht ondersteuning bij de beleidsevaluatie Recreatie & Sport voor de periode 2019-2023.
Lees verderRoeselare (Vlaanderen)
Brouwerij Rodenbach zocht ondersteuning in de realisatie van een belevingstour en de Blend Your Own Rodenbach Experience.
Lees verderLaag Holland (Noord-Holland)
De regio Waterland heeft een toeristische structuur waarbij veel partijen verantwoordelijk zijn voor marketing en informatie. DestinatieX is gevraagd te verkennen hoe deze structuur effectiever kan.
Lees verderBraamt (Achterhoek)
Landal Stroombroek wilde een verscheidenheid aan informatiebronnen en afzenders bundelen tot één interactieve inspiratiewand over de omgeving voor gasten.
Lees verderHarderwijk (Gelderland)
Harderwijk wilde haar Toeristisch Informatie Punt doorontwikkelen met enkele thematische interactieve elementen. Er is een inspiratiewand gerealiseerd rondom het thema Hanzestad en water.
Lees verderAalten & Kotten (Achterhoek)
Vakantiepark Italiaanse Meren en camping Goorzicht wilden bezoekers inspireren met toeristische inspiratie. Samen met Achterhoek Toerisme ontwikkelden we twee belevingswanden.
Lees verder