0°29'05.7"N, 30°23'22.7"E
Onze ecologische voetafdruk compenseren we voor 100% door een partnerschap met TreesForAll.
Scroll voor inspiratie
0°29'05.7"N, 30°23'22.7"E
Onze ecologische voetafdruk compenseren we voor 100% door een partnerschap met TreesForAll.
Toekomstbestendige destinaties denken ook aan een duurzame wereld. Daarom vinden we dat we ook als DestinatieX een rol moeten spelen op het gebied van duurzaamheid. Dit doen we op de volgende manieren:
We compenseren onze CO2 uitstoot door een partnerschap met Trees for All. Jaarlijks worden er namens DestinatieX bomen geplant in duurzame bosprojecten. Met alle maatregelen kunnen we dus met trots zeggen: DestinatieX is 100% klimaatneutraal.
In samenwerking met acht provincies heeft MarketResponse Marktvinders zeven leefstijlen gevonden. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De één wil namelijk rust en regelmaat, de ander juist drukte en sensatie. We weten niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, we weten ook waar in Nederland zij wonen. DestinatieX is strategisch partner van de Leefstijlvinder. Kijk voor meer informatie op www.leefstijlvinder.nl.
Zuid-Holland
De Provincie Zuid-Holland ondersteunden we in interim capaciteit voor de rol van beleidsmedewerker toerisme. Thema's als bestemmingsmanagement, kennis & onderzoek en regeneratief toerisme spelen daarbij een rol.
Lees verderBronckhorst (Achterhoek)
De gemeente Bronckhorst had behoefte aan een tussentijdse beleidsevaluatie. Doen we de goede dingen nog op de goede manier? We hebben hierbij vooral gekeken naar inhoud en proces.
Lees verderGemert (Noord-Brabant)
Samen met de gemeente en VVV Gemert-Bakel hebben we een eigentijds inspiratiepunt gerealiseerd rondom thema's als Gemert Vorstendom, Boerenleven en Land van de Peel.
Lees verderZeeland
Toeristisch Ondernemend Zeeland (TOZ) heeft de vraag gesteld om te adviseren hoe de samenwerking meer slagvaardig en efficiënt kan worden en hoe de organisatie en communicatie kan worden geoptimaliseerd.
Lees verderDoetinchem (Achterhoek)
De VVV Doetinchem (onderdeel van Stadsmuseum Doetinchem) wilde een vernieuwde ruimte, waarbij museum en inspiratiepunt in elkaar zouden overlopen. Door realisatie van het inspiratiepunt is een inspirerende ontmoetingsruimte ontstaan voor inwoners en gasten.
Lees verderHeeg (Friesland)
De VVV Waterland van Friesland, OVH2000 (ondernemersvereniging) en Heeg Promotie willen gezamenlijk een eigentijds bezoekerscentrum realiseren voor inwoners en toeristen over thema's als de palingvisserij, het nationaal landschap en de 7 steden.
Lees verderAmsterdam
Amsterdamwerkt! helpt inwoners om de afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen. In de nieuwe Green Room staat een duurzame loopbaan (en werken in duurzame sectoren) centraal. De organisatie was op zoek naar een inspirerende manier om bezoekers naar de Green Room toe te leiden.
Lees verderVorden (Achterhoek)
De VVV in Vorden had de wens om in een ruimte met beperkte oppervlakte te komen tot een meer inspirerende ruimte. Begin 2023 is een nieuwe VVV opengegaan, waarbij de kastelen en landgoederen van de gemeente Bronckhorst een belangrijke rol spelen.
Lees verderLaag Holland (Noord-Holland)
Diverse gemeenten in de regio Laag Holland werken meer dan 10 jaar samen om het gebied te promoten. Er worden kansen gezien voor meer samenwerking, maar er was ook behoefte aan een advies over een toekomstbestendige regiomarketing en informatievoorziening.
Lees verderReuver (Limburg)
Ontwikkeling van een toekomstbestendige receptie op Landal De Lommerbergen in Reuver (gemeente Beesel) waarbij de ruimte op een unieke manier is ingericht als receptie, maar ook als VVV inspiratiepunt voor de omgeving.
Lees verder