Een greep uit onze projecten
Achterhoek Toerisme had behoefte aan een nieuwe meerjarenvisie die een stip aan de horizon zet voor de komende jaren. DestinatieX is gevraagd dit proces te begeleiden en de visie op te stellen in samenwerking met de organisatie.
Lees verderVakantiepark De Twee Bruggen wilde haar outdoor verhuur onderbrengen in een nieuwe ruimte en dit combineren met omgevingsinformatie voor gasten. Het resultaat is een interactief inspiratiepunt.
Lees verderIn West-Vlaanderen starten diverse infokantoren met een vernieuwingstraject om de omslag te maken van informatie naar inspiratie. We coachen toeristische organisaties in dit traject.
Lees verderDe VVV Lochem wilde haar verhaal omvormen van VVV-winkel tot inspiratiepunt. Eind maart 2021 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de natuur, de Berkel, kastelen en streekverhalen.
Lees verderAchterhoek Toerisme wilde de routemogelijkheden in de regio op een belevingsvolle manier onder de aandacht brengen van bezoekers. DestinatieX ontwikkelde een interactief concept en heeft het project tot en met realisatie begeleid.
Lees verderIn de nieuwe receptie van camping Vreehorst is een inspiratiewand gerealiseerd. De wand bevat onder andere een interactief touchscreen met tips over de omgeving en een routemixer waarmee gasten een route op maat krijgen.
Lees verderIn de Metropoolregio Amsterdam (MRA) zijn 24 VVV-locaties en een Toeristische Informatiepunt. Tijdens een verkenning hebben we de bestaande situatie in kaart gebracht, de veranderende bezoeker beschreven en wat dit vraagt voor fysiek gastheerschap in de toekomst.
Lees verderDe VVV Groenlo wilde haar verhaal van de 'Slag om Grolle' (een belangrijke slag in de 80-jarige oorlog) beter zichtbaar maken. Eind november 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de Slag om Grolle, de Achterhoek, de Grolse Want en de (Grolsch) bierhistorie.
Lees verderDiverse gemeenten in de regio Laag Holland werken meer dan 10 jaar samen om het gebied te promoten. Er worden kansen gezien voor meer samenwerking, maar er was ook behoefte aan een advies over een toekomstbestendige marketing en informatievoorziening.
Lees verderIn de Achterhoek zijn 33 Toeristische Overstap Punten. De wens was om deze locaties door te ontwikkelen tot een eigentijdse vorm, waarbij ook ondernemers een belangrijkere rol zullen spelen.
Lees verderIn de receptie van Marveld Recreatie is een inspiratiewand gerealiseerd. De wand bevat onder andere een interactief touchscreen met tips over de omgeving en een weergave van de Vestingstad Groenlo waarmee gasten tips krijgen voor een bezoek.
Lees verder