Een greep uit onze projecten
De VVV Lochem wilde haar verhaal omvormen van VVV-winkel tot inspiratiepunt. Eind maart 2021 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de natuur, de Berkel, kastelen en streekverhalen.
Lees verderAchterhoek Toerisme wilde de routemogelijkheden in de regio op een belevingsvolle manier onder de aandacht brengen van bezoekers. DestinatieX ontwikkelde een interactief concept en heeft het project tot en met realisatie begeleid.
Lees verderIn de nieuwe receptie van camping Vreehorst is een inspiratiewand gerealiseerd. De wand bevat onder andere een interactief touchscreen met tips over de omgeving en een routemixer waarmee gasten een route op maat krijgen.
Lees verderIn de Metropoolregio Amsterdam (MRA) zijn 24 VVV-locaties en een Toeristische Informatiepunt. Tijdens een verkenning hebben we de bestaande situatie in kaart gebracht, de veranderende bezoeker beschreven en wat dit vraagt voor fysiek gastheerschap in de toekomst.
Lees verderDe VVV Groenlo wilde haar verhaal van de 'Slag om Grolle' (een belangrijke slag in de 80-jarige oorlog) beter zichtbaar maken. Eind november 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de Slag om Grolle, de Achterhoek, de Grolse Want en de (Grolsch) bierhistorie.
Lees verderNadat de regio invulling heeft gegeven aan een merkstrategie voor de Duin- en Bollenstreek, is aan DestinatieX gevraagd om te verkennen op welke wijze invulling kan worden gegeven aan de uitvoeringsorganisatie.
Lees verderDe gemeente Doesburg zoekt naar een optimale vorm van gastheerschap die enerzijds eigentijds is, maar tegelijkertijd ook kostentechnisch haalbaar is. In drie scenario's worden verschillende niveaus van gastheerschap belicht.
Lees verderDe gemeente Lochem heeft in haar Visie Recreatie & Toerisme een aantal speerpunten benoemd, waaronder doorontwikkeling van de VVV. De vraag was om een meerjarenvisie te ontwikkelen voor VVV Lochem.
Lees verderToeristisch Ondernemend Zeeland (TOZ) heeft de vraag gesteld om te adviseren hoe de samenwerking meer slagvaardig en efficiënt kan worden en hoe de organisatie en communicatie kan worden geoptimaliseerd.
Lees verderDe VVV Doetinchem (onderdeel van Stadsmuseum Doetinchem) wilde een vernieuwde ruimte, waarbij museum en inspiratiepunt in elkaar zouden overlopen. Door realisatie van het inspiratiepunt is een inspirerende ontmoetingsruimte ontstaan voor inwoners en gasten.
Lees verderDe VVV Waterland van Friesland, OVH2000 (ondernemersvereniging) en Heeg Promotie willen gezamenlijk een eigentijds bezoekerscentrum realiseren voor inwoners en toeristen over thema's als de palingvisserij, het nationaal landschap en de 7 steden.
Lees verder