51°10'37.8"N, 115°34'13.8"W
Door de verhalen en identiteit van je bestemming visueel en interactief te maken, komen ze sterker terecht in het geheugen van de bezoeker en overtref je verwachtingen.
Scroll voor inspiratie
51°10'37.8"N, 115°34'13.8"W
Door de verhalen en identiteit van je bestemming visueel en interactief te maken, komen ze sterker terecht in het geheugen van de bezoeker en overtref je verwachtingen.
De bezoeker (inwoner of gast) van vandaag de dag wil de schaarse vrije tijd zo optimaal mogelijk besteden. Hierbij zijn ze op zoek naar nieuwe ervaringen en onbezorgde geluksmomenten. Ervaringen die je emotioneel raken doordat ze je bijvoorbeeld verrassen, verrijken, verbinden met gelijkgestemden of gewoon vermaak bieden. Oftewel: bezoekers zijn op zoek naar beleving en inspiratie.
Daarbij komt dat bezoekers steeds meer authentieke ervaringen willen opdoen. Dit kun je doen door belevingen te bieden die logisch passen bij de identiteit van een bestemming. Door je identiteit goed in beeld te hebben, kun je dicht bij de waarden van je bestemming blijven en tevens onderscheidend vermogen creëren. Deze identiteit kun je vervolgens laden met lokale verhalen: verhalen over plaatsen, producten, personen of sagen en legenden. En die kun je vervolgens weer beleefbaar maken. Door authentieke en identiteitsgebonden belevingen te bieden, zal de bezoeker de bestemming hoger waarderen, meer loyaal worden en de positieve ervaringen delen met anderen.
DestinatieX kan ondersteunen in de ontwikkeling van authentieke belevingsprojecten. Denk hierbij aan het beleefbaar maken van routes, belevingsvolle recepties of het interactief beleven van een recreatief gebied. We bedenken een concept, kunnen het project geheel begeleiden en van idee tot realisatie brengen.
De trend van beleving en authenticiteit passen we ook toe op fysiek gastheerschap. Juist in een tijd waarin soms alles digitaal lijkt te gaan, zien we dat bezoekers een persoonlijke benadering extra waarderen. Wil een VVV of informatiepunt in de toekomst relevant blijven, dan is het belangrijk om toegevoegde waarde te bieden ten opzichte van digitale kanalen. Dit kan door bezoekers op maat te inspireren door verhalen te vertellen, een optimale service te bieden en fysiek en digitaal op een logische manier te vermengen. Maar bovenal: door maatwerk inspiratie te bieden.
Op verschillende plekken in Nederland transformeren we VVV’s naar eigentijdse inspiratiepunten, brandstores of experience centers. Ook kunnen we meedenken in het ontwikkelen van een informatie- of inspiratiestrategie of alternatieve vormen van gastheerschap, zodat de bezoeker op iedere tijd en plaats kan beschikken over actuele informatie en inspiratie. Inspireren van bezoekers kan overigens op tal van plaatsen: van receptie tot museum en van VVV tot winkel. Beleving en inspiratie bieden kansen voor creatieve en nieuwe concepten die de bezoekers raken.
Lees het artikel in vakblad Recreatie & Toerisme over VVV’s in transitie
Miste / Winterswijk
Vakantiepark De Twee Bruggen wilde haar outdoor verhuur onderbrengen in een nieuwe ruimte en dit combineren met omgevingsinformatie voor gasten. Het resultaat is een interactief inspiratiepunt.
Lees verderGroenlo
In de receptie van Marveld Recreatie is een inspiratiewand gerealiseerd. De wand bevat onder andere een interactief touchscreen met tips over de omgeving en een weergave van de Vestingstad Groenlo waarmee gasten tips krijgen voor een bezoek.
Lees verderStavoren (Friesland)
De VVV Waterland van Friesland wilde een eigentijds VVV bezoekerscentrum realiseren voor inwoners en toeristen in Stavoren.
Lees verderVorden (Achterhoek)
De VVV in Vorden had de wens om in een ruimte met beperkte oppervlakte te komen tot een meer inspirerende ruimte. Begin 2023 is een nieuwe VVV opengegaan, waarbij de kastelen en landgoederen van de gemeente Bronckhorst een belangrijke rol spelen.
Lees verderAchterhoek
In de Achterhoek zijn 33 Toeristische Overstap Punten. De wens was om deze locaties door te ontwikkelen tot een eigentijdse vorm, waarbij ook ondernemers een belangrijkere rol zullen spelen.
Lees verderNieuwpoort (Vlaanderen)
De Stad Nieuwpoort zocht ondersteuning bij de ambitie om het verhaal van de garnaal in de vismijn tot leven te laten komen.
Lees verderZutphen
Hanzestad Zutphen is één van de oudste steden van Nederland. De stad wil haar verhaal zichtbaar maken in een nieuw eigentijds VVV Inspiratiepunt met daarin thema's zoals Hanzestad, routes, Zutphen biedt kansen, kunst & cultuur en Torenstad.
Lees verderVeluwe
Ontwikkeling een leidraad voor onthaallocaties op de Veluwe die onderdeel uitmaken van een bredere strategie van bezoekersmanagement inclusief de uitwerking voor drie pilotlocaties.
Lees verderRoeselare (Vlaanderen)
Brouwerij Rodenbach zocht ondersteuning in de realisatie van een belevingstour en de Blend Your Own Rodenbach Experience.
Lees verderWinterswijk
De VVV Winterswijk is gevestigd in het oude raadhuis. In april 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de grens, de steengroeve, Nationaal Landschap Winterswijk en Mondriaan.
Lees verderMaak gebruik van ons contactformulier of bel Patrick via 06 – 466 35 646.
Contact