33°57'46.5"S, 18°24'36.4"E
Een heldere visie en strategie helpen bij het creëren van een gezamenlijke horizon om vervolgens gericht en met vereende kracht je bestemming te ontwikkelen.
Scroll voor inspiratie
33°57'46.5"S, 18°24'36.4"E
Een heldere visie en strategie helpen bij het creëren van een gezamenlijke horizon om vervolgens gericht en met vereende kracht je bestemming te ontwikkelen.
Met alle demografische, technologische en maatschappelijke ontwikkelingen veranderen het gedrag en de behoeften van inwoners en gasten voortdurend. Hiermee veranderen ook de verwachtingen van overheden, ondernemers en andere stakeholders. Dat zorgt ook dat de bestemming en organisatie zich hierop moet aanpassen. Een duidelijke visie – gebaseerd op de identiteit van je bestemming – is hierbij een belangrijk instrument om een gezamenlijke ambitie te formuleren. Met onze brede ervaring, frisse blik en kennis van bestemmingen wereldwijd, helpen we je bestemming met een stip aan de horizon. Voor inzichten in doelgroepen zijn we officieel partner van de Leefstijlvinder.
Een visie is één, maar hoe ga je het dan uitvoeren? Wij kunnen ondersteunen in het concretiseren van visies naar concrete uitvoeringsstrategieën en actieplannen. We zorgen ervoor dat de kaders, de rollen en de benodigde stakeholders helder zijn en kunnen eventueel ook helpen in het aanjagen van de realisatie. Ook kunnen we ondersteunen met het vraagstuk hoe de destinatiemarketing of -management georganiseerd kan worden. We verkennen de opgaven, het draagvlak bij stakeholders en komen met opties voor organisatievormen én de randvoorwaarden voor governance.
Gemeente Lochem
De gemeente Lochem heeft in haar Visie Recreatie & Toerisme een aantal speerpunten benoemd, waaronder doorontwikkeling van de VVV. De vraag was om een meerjarenvisie te ontwikkelen voor VVV Lochem.
Lees verderGoeree-Overflakkee
De VVV Goeree-Overflakkee had behoefte aan een nieuwe visie voor de organisatie die inspeelt op de veranderende omgeving (gast, stakeholders, gemeente etc.). Resultaat is een ambitieuze meerjarenvisie voor de VVV waarmee diverse ontwikkelingen in gang zijn gezet.
Lees verderLaag Holland (Noord-Holland)
Diverse gemeenten in de regio Laag Holland werken meer dan 10 jaar samen om het gebied te promoten. Er worden kansen gezien voor meer samenwerking, maar er was ook behoefte aan een advies over een toekomstbestendige regiomarketing en informatievoorziening.
Lees verderNoordwijk
Op basis van een door ons ontwikkelde visie op de DMO, hebben VVV Noordwijkerhout en Marketing Noordwijk besloten om te fuseren. We ontwikkelden een fusieplan en begeleidden het fusieproces.
Lees verderVeluwe
Ontwikkeling een leidraad voor onthaallocaties op de Veluwe die onderdeel uitmaken van een bredere strategie van bezoekersmanagement inclusief de uitwerking voor drie pilotlocaties.
Lees verderGoeree-Overflakkee
Op Goeree-Overflakkee waren er (tot 1 april 2019) twee organisaties die de marketing op het eiland voerden: VVV en Eilandmarketing (onderdeel van de gemeente). We voerden een verkenning, begeleidden de besprekingen en schreven het meerjarenplan.
Lees verderLaag Holland (Noord-Holland)
De regio Waterland heeft een toeristische structuur waarbij veel partijen verantwoordelijk zijn voor marketing en informatie. DestinatieX is gevraagd te verkennen hoe deze structuur effectiever kan.
Lees verderGoeree-Overflakkee
Voor de toeristische ondernemers op Goeree-Overflakkee schreven we een concretisering van de gemeentelijke recreatievisie en een lobbydocument dat gebruikt wordt richting overheden.
Lees verderSchouwen-Duiveland
Voor Schouwen-Duiveland hebben we een visie ontwikkeld op eilandmarketing. We hebben interviews gehouden met stakeholders en aanbevelingen gedaan voor uitvoering en de bijbehorende organisatiestructuur.
Lees verderZuid-Holland
De Provincie Zuid-Holland was op zoek naar scenario's hoe zij de waterrecreatie mogelijkheden in de provincie beter onder de aandacht kan brengen van inwoners. Daarbij wilde zij ook graag inzicht krijgen in de rol van de provincie op dit thema.
Lees verderMaak gebruik van ons contactformulier of bel Patrick via 06 – 466 35 646.
Contact