33°57'46.5"S, 18°24'36.4"E
Een heldere visie en strategie helpen bij het creëren van een gezamenlijke horizon om vervolgens gericht en met vereende kracht je bestemming te ontwikkelen.
Scroll voor inspiratie
33°57'46.5"S, 18°24'36.4"E
Een heldere visie en strategie helpen bij het creëren van een gezamenlijke horizon om vervolgens gericht en met vereende kracht je bestemming te ontwikkelen.
Met alle demografische, technologische en maatschappelijke ontwikkelingen veranderen het gedrag en de behoeften van inwoners en gasten voortdurend. Hiermee veranderen ook de verwachtingen van overheden, ondernemers en andere stakeholders. Dat zorgt ook dat de bestemming en organisatie zich hierop moet aanpassen. Een duidelijke visie – gebaseerd op de identiteit van je bestemming – is hierbij een belangrijk instrument om een gezamenlijke ambitie te formuleren. Met onze brede ervaring, frisse blik en kennis van bestemmingen wereldwijd, helpen we je bestemming met een stip aan de horizon. Voor inzichten in doelgroepen zijn we officieel partner van de Leefstijlvinder.
Een visie is één, maar hoe ga je het dan uitvoeren? Wij kunnen ondersteunen in het concretiseren van visies naar concrete uitvoeringsstrategieën en actieplannen. We zorgen ervoor dat de kaders, de rollen en de benodigde stakeholders helder zijn en kunnen eventueel ook helpen in het aanjagen van de realisatie. Ook kunnen we ondersteunen met het vraagstuk hoe de destinatiemarketing of -management georganiseerd kan worden. We verkennen de opgaven, het draagvlak bij stakeholders en komen met opties voor organisatievormen én de randvoorwaarden voor governance.
Zuid-Holland
De Provincie Zuid-Holland zocht ondersteuning bij de beleidsevaluatie Recreatie & Sport voor de periode 2019-2023.
Lees verderMetropoolregio Amsterdam
In de Metropoolregio Amsterdam (MRA) zijn 24 VVV-locaties en een Toeristische Informatiepunt. Tijdens een verkenning hebben we de bestaande situatie in kaart gebracht, de veranderende bezoeker beschreven en wat dit vraagt voor fysiek gastheerschap in de toekomst.
Lees verderZeeland
Toeristisch Ondernemend Zeeland (TOZ) heeft de vraag gesteld om te adviseren hoe de samenwerking meer slagvaardig en efficiënt kan worden en hoe de organisatie en communicatie kan worden geoptimaliseerd.
Lees verderLaag Holland (Noord-Holland)
De regio Waterland heeft een toeristische structuur waarbij veel partijen verantwoordelijk zijn voor marketing en informatie. DestinatieX is gevraagd te verkennen hoe deze structuur effectiever kan.
Lees verderDuin- en Bollenstreek
Nadat de regio invulling heeft gegeven aan een merkstrategie voor de Duin- en Bollenstreek, is aan DestinatieX gevraagd om te verkennen op welke wijze invulling kan worden gegeven aan de uitvoeringsorganisatie.
Lees verderDrenthe
Onderzoek naar een gezamenlijk wensbeeld, de beoogde rol- en taakverdeling en opties voor een structuur in Drenthe die de effectiviteit en efficiëntie van de organisaties vergroot.
Lees verderBrabantse Wal
De drie gemeenten op de Brabantse Wal werken al met elkaar samen, maar willen ook aan de slag met destinatiemarketing. We hebben een verkenning uitgevoerd naar de opgaven, de mogelijke aanpak en de organisatiestructuur.
Lees verderArnhem & Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen had behoefte aan een nieuwe visie op persoonlijk en inspiratievol gastheerschap. In de visie hebben we een kader ontwikkeld en doorvertaald in vijf typen gastheerschap voor de toekomst.
Lees verderLaag Holland (Noord-Holland)
Diverse gemeenten in de regio Laag Holland werken meer dan 10 jaar samen om het gebied te promoten. Er worden kansen gezien voor meer samenwerking, maar er was ook behoefte aan een advies over een toekomstbestendige regiomarketing en informatievoorziening.
Lees verderVeluwe
Ontwikkeling een leidraad voor onthaallocaties op de Veluwe die onderdeel uitmaken van een bredere strategie van bezoekersmanagement inclusief de uitwerking voor drie pilotlocaties.
Lees verderMaak gebruik van ons contactformulier of bel Patrick via 06 – 466 35 646.
Contact