51°10'37.8"N, 115°34'13.8"W
Door de verhalen en identiteit van je bestemming visueel en interactief te maken, komen ze sterker terecht in het geheugen van de bezoeker en overtref je verwachtingen.
Scroll voor inspiratie
51°10'37.8"N, 115°34'13.8"W
Door de verhalen en identiteit van je bestemming visueel en interactief te maken, komen ze sterker terecht in het geheugen van de bezoeker en overtref je verwachtingen.
De bezoeker (inwoner of gast) van vandaag de dag wil de schaarse vrije tijd zo optimaal mogelijk besteden. Hierbij zijn ze op zoek naar nieuwe ervaringen en onbezorgde geluksmomenten. Ervaringen die je emotioneel raken doordat ze je bijvoorbeeld verrassen, verrijken, verbinden met gelijkgestemden of gewoon vermaak bieden. Oftewel: bezoekers zijn op zoek naar beleving en inspiratie.
Daarbij komt dat bezoekers steeds meer authentieke ervaringen willen opdoen. Dit kun je doen door belevingen te bieden die logisch passen bij de identiteit van een bestemming. Door je identiteit goed in beeld te hebben, kun je dicht bij de waarden van je bestemming blijven en tevens onderscheidend vermogen creëren. Deze identiteit kun je vervolgens laden met lokale verhalen: verhalen over plaatsen, producten, personen of sagen en legenden. En die kun je vervolgens weer beleefbaar maken. Door authentieke en identiteitsgebonden belevingen te bieden, zal de bezoeker de bestemming hoger waarderen, meer loyaal worden en de positieve ervaringen delen met anderen.
DestinatieX kan ondersteunen in de ontwikkeling van authentieke belevingsprojecten. Denk hierbij aan het beleefbaar maken van routes, belevingsvolle recepties of het interactief beleven van een recreatief gebied. We bedenken een concept, kunnen het project geheel begeleiden en van idee tot realisatie brengen.
De trend van beleving en authenticiteit passen we ook toe op fysiek gastheerschap. Juist in een tijd waarin soms alles digitaal lijkt te gaan, zien we dat bezoekers een persoonlijke benadering extra waarderen. Wil een VVV of informatiepunt in de toekomst relevant blijven, dan is het belangrijk om toegevoegde waarde te bieden ten opzichte van digitale kanalen. Dit kan door bezoekers op maat te inspireren door verhalen te vertellen, een optimale service te bieden en fysiek en digitaal op een logische manier te vermengen. Maar bovenal: door maatwerk inspiratie te bieden.
Op verschillende plekken in Nederland transformeren we VVV’s naar eigentijdse inspiratiepunten, brandstores of experience centers. Ook kunnen we meedenken in het ontwikkelen van een informatie- of inspiratiestrategie of alternatieve vormen van gastheerschap, zodat de bezoeker op iedere tijd en plaats kan beschikken over actuele informatie en inspiratie. Inspireren van bezoekers kan overigens op tal van plaatsen: van receptie tot museum en van VVV tot winkel. Beleving en inspiratie bieden kansen voor creatieve en nieuwe concepten die de bezoekers raken.
Lees het artikel in vakblad Recreatie & Toerisme over VVV’s in transitie
Goeree-Overflakkee
Op Goeree-Overflakkee ontwikkelden we een spectaculair VVV Inspiratiepunt waar gasten inspiratie kunnen opdoen over het eiland. De VVV bevat tal van belevingselementen en is uniek in Nederland.
Lees verderDiverse locaties Zeeland
In Zeeland hebben we (als onderdeel van onze functie bij VVV Zeeland) een zestal VVV Inspiratiepunten gerealiseerd.
Lees verderAchterhoek
We ondersteunen Achterhoek Toerisme als kwartiermaker in het vernieuwen van diverse VVV's en TIP's. Dit doen we door middel van een samenwerkingprogramma, ontwerptrajecten en ondersteuning in de realisatie van informatiepunten en inspiratiepunten.
Lees verderLandal De Lommerbergen (gemeente Beesel)
Ontwikkeling van een toekomstbestendige receptie op Landal De Lommerbergen in Reuver (gemeente Beesel) waarbij de ruimte op een unieke manier is ingericht als receptie, maar ook als inspiratiepunt voor de omgeving.
Lees verderArnhem & Betuwe
We ondersteunen Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen om te komen tot een nieuwe eigentijdse invulling van de informatiestrategie door inspiratiewanden en inspiratiepunten.
Lees verderGroenlo
De VVV Groenlo wilde haar verhaal van de 'Slag om Grolle' (een belangrijke slag in de 80-jarige oorlog) beter zichtbaar maken. Eind november 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de Slag om Grolle, de Achterhoek, de Grolse Want en de (Grolsch) bierhistorie.
Lees verderWinterswijk
De VVV Winterswijk is gevestigd in het oude raadhuis. In april 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de grens, de steengroeve, Nationaal Landschap Winterswijk en Mondriaan.
Lees verderNoordwijkerhout
De VVV Noordwijkerhout wil de omslag maken van informatie naar inspiratie. We ondersteunen de VVV bij het in kaart brengen van de verhalen en het proces om te komen tot een vernieuwend en identiteitsgebonden inspiratiepunt.
Lees verderZutphen
Hanzestad Zutphen is één van de oudste steden van Nederland. De stad wil haar verhaal zichtbaar maken in een nieuw eigentijds VVV Inspiratiepunt met daarin thema's zoals Hanzestad, routes, Zutphen biedt kansen, kunst & cultuur en Torenstad.
Lees verderAchterhoek
In de Achterhoek zijn 33 Toeristische Overstap Punten. De wens is om deze locaties door te ontwikkelen tot een eigentijdse vorm, waarbij ook ondernemers een belangrijkere rol zullen spelen.
Lees verderMaak gebruik van ons contactformulier of bel Patrick via 06 – 466 35 646.
Contact