Beleving; een memorabele
ervaring die mensen raakt.

Scroll voor inspiratie

51°10'37.8"N, 115°34'13.8"W

Door de verhalen en identiteit van je bestemming visueel en interactief te maken, komen ze sterker terecht in het geheugen van de bezoeker en overtref je verwachtingen.

Belevingsprojecten

De bezoeker (inwoner of gast) van vandaag de dag wil de schaarse vrije tijd zo optimaal mogelijk besteden. Hierbij zijn ze op zoek naar nieuwe ervaringen en onbezorgde geluksmomenten. Ervaringen die je emotioneel raken doordat ze je bijvoorbeeld verrassen, verrijken, verbinden met gelijkgestemden of gewoon vermaak bieden. Oftewel: bezoekers zijn op zoek naar beleving en inspiratie.

Daarbij komt dat bezoekers steeds meer authentieke ervaringen willen opdoen. Dit kun je doen door belevingen te bieden die logisch passen bij de identiteit van een bestemming. Door je identiteit goed in beeld te hebben, kun je dicht bij de waarden van je bestemming blijven en tevens onderscheidend vermogen creëren. Deze identiteit kun je vervolgens laden met lokale verhalen: verhalen over plaatsen, producten, personen of sagen en legenden. En die kun je vervolgens weer beleefbaar maken. Door authentieke en identiteitsgebonden belevingen te bieden, zal de bezoeker de bestemming hoger waarderen, meer loyaal worden en de positieve ervaringen delen met anderen.

DestinatieX kan ondersteunen in de ontwikkeling van authentieke belevingsprojecten. Denk hierbij aan het beleefbaar maken van routes, belevingsvolle recepties of het interactief beleven van een recreatief gebied. We bedenken een concept, kunnen het project geheel begeleiden en van idee tot realisatie brengen.

Inspiratie van bezoekers

De trend van beleving en authenticiteit passen we ook toe op fysiek gastheerschap. Juist in een tijd waarin soms alles digitaal lijkt te gaan, zien we dat bezoekers een persoonlijke benadering extra waarderen. Wil een VVV of informatiepunt in de toekomst relevant blijven, dan is het belangrijk om toegevoegde waarde te bieden ten opzichte van digitale kanalen. Dit kan door bezoekers op maat te inspireren door verhalen te vertellen, een optimale service te bieden en fysiek en digitaal op een logische manier te vermengen. Maar bovenal: door maatwerk inspiratie te bieden.

Op verschillende plekken in Nederland transformeren we VVV’s naar eigentijdse inspiratiepunten, brandstores of experience centers. Ook kunnen we meedenken in het ontwikkelen van een informatie- of inspiratiestrategie of alternatieve vormen van gastheerschap, zodat de bezoeker op iedere tijd en plaats kan beschikken over actuele informatie en inspiratie. Inspireren van bezoekers kan overigens op tal van plaatsen: van receptie tot museum en van VVV tot winkel. Beleving en inspiratie bieden kansen voor creatieve en nieuwe concepten die de bezoekers raken.

Lees het artikel in vakblad Recreatie & Toerisme over VVV’s in transitie

Benieuwd wat we voor jouw bestemming kunnen betekenen? Bekijk onze belevings- en inspiratieprojecten.

West-Vlaanderen

In West-Vlaanderen starten diverse infokantoren met een vernieuwingstraject om de omslag te maken van informatie naar inspiratie. We coachen toeristische organisaties in dit traject.

Lees verder

Ommen (Overijssel)

In Ommen (Vechtdal, Overijssel) wordt het Toeristisch Informatiepunt ondergebracht bij het Cultuurhistorisch Centrum Ommen. Dit nieuwe punt wordt ingericht als inspiratiepunt.

Lees verder

Groenlo

De VVV Groenlo wilde haar verhaal van de 'Slag om Grolle' (een belangrijke slag in de 80-jarige oorlog) beter zichtbaar maken. Eind november 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de Slag om Grolle, de Achterhoek, de Grolse Want en de (Grolsch) bierhistorie.

Lees verder

Zutphen

Hanzestad Zutphen is één van de oudste steden van Nederland. De stad wil haar verhaal zichtbaar maken in een nieuw eigentijds VVV Inspiratiepunt met daarin thema's zoals Hanzestad, routes, Zutphen biedt kansen, kunst & cultuur en Torenstad.

Lees verder

Goeree-Overflakkee

Op Goeree-Overflakkee ontwikkelden we een spectaculair VVV Inspiratiepunt waar gasten inspiratie kunnen opdoen over het eiland. De VVV bevat tal van belevingselementen en is uniek in Nederland.

Lees verder

Roeselare (Vlaanderen)

Brouwerij Rodenbach zocht ondersteuning in de realisatie van een belevingstour en de Blend Your Own Rodenbach Experience.

Lees verder

Vorden (Achterhoek)

De VVV in Vorden had de wens om in een ruimte met beperkte oppervlakte te komen tot een meer inspirerende ruimte. Begin 2023 is een nieuwe VVV opengegaan, waarbij de kastelen en landgoederen van de gemeente Bronckhorst een belangrijke rol spelen.

Lees verder

Heeg (Friesland)

De VVV Waterland van Friesland, OVH2000 (ondernemersvereniging) en Heeg Promotie willen gezamenlijk een eigentijds bezoekerscentrum realiseren voor inwoners en toeristen over thema's als de palingvisserij, het nationaal landschap en de 7 steden.

Lees verder

Ulft

De VVV in Ulft is gevestigd op en integraal onderdeel van het DRU Industriepark. Hier is een nieuw inspiratiepunt gerealiseerd dat aandacht besteed aan het DRU Industriepark, de grens, de Oude IJsselstreek, kastelen en landgoederen en de Achterhoek.

Lees verder

Winterswijk

De VVV Winterswijk is gevestigd in het oude raadhuis. In april 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de grens, de steengroeve, Nationaal Landschap Winterswijk en Mondriaan.

Lees verder

Wil je de verhalen, producten en identiteit van jouw
bestemming ook beleefbaar en inspiratievol maken?
Neem dan contact met ons op!

Maak gebruik van ons contactformulier of bel Patrick via 06 – 466 35 646.

Contact