51°10'37.8"N, 115°34'13.8"W
Door de verhalen en identiteit van je bestemming visueel en interactief te maken, komen ze sterker terecht in het geheugen van de bezoeker en overtref je verwachtingen.
Scroll voor inspiratie
51°10'37.8"N, 115°34'13.8"W
Door de verhalen en identiteit van je bestemming visueel en interactief te maken, komen ze sterker terecht in het geheugen van de bezoeker en overtref je verwachtingen.
De bezoeker (inwoner of gast) van vandaag de dag wil de schaarse vrije tijd zo optimaal mogelijk besteden. Hierbij zijn ze op zoek naar nieuwe ervaringen en onbezorgde geluksmomenten. Ervaringen die je emotioneel raken doordat ze je bijvoorbeeld verrassen, verrijken, verbinden met gelijkgestemden of gewoon vermaak bieden. Oftewel: bezoekers zijn op zoek naar beleving en inspiratie.
Daarbij komt dat bezoekers steeds meer authentieke ervaringen willen opdoen. Dit kun je doen door belevingen te bieden die logisch passen bij de identiteit van een bestemming. Door je identiteit goed in beeld te hebben, kun je dicht bij de waarden van je bestemming blijven en tevens onderscheidend vermogen creëren. Deze identiteit kun je vervolgens laden met lokale verhalen: verhalen over plaatsen, producten, personen of sagen en legenden. En die kun je vervolgens weer beleefbaar maken. Door authentieke en identiteitsgebonden belevingen te bieden, zal de bezoeker de bestemming hoger waarderen, meer loyaal worden en de positieve ervaringen delen met anderen.
DestinatieX kan ondersteunen in de ontwikkeling van authentieke belevingsprojecten. Denk hierbij aan het beleefbaar maken van routes, belevingsvolle recepties of het interactief beleven van een recreatief gebied. We bedenken een concept, kunnen het project geheel begeleiden en van idee tot realisatie brengen.
De trend van beleving en authenticiteit passen we ook toe op fysiek gastheerschap. Juist in een tijd waarin soms alles digitaal lijkt te gaan, zien we dat bezoekers een persoonlijke benadering extra waarderen. Wil een VVV of informatiepunt in de toekomst relevant blijven, dan is het belangrijk om toegevoegde waarde te bieden ten opzichte van digitale kanalen. Dit kan door bezoekers op maat te inspireren door verhalen te vertellen, een optimale service te bieden en fysiek en digitaal op een logische manier te vermengen. Maar bovenal: door maatwerk inspiratie te bieden.
Op verschillende plekken in Nederland transformeren we VVV’s naar eigentijdse inspiratiepunten, brandstores of experience centers. Ook kunnen we meedenken in het ontwikkelen van een informatie- of inspiratiestrategie of alternatieve vormen van gastheerschap, zodat de bezoeker op iedere tijd en plaats kan beschikken over actuele informatie en inspiratie. Inspireren van bezoekers kan overigens op tal van plaatsen: van receptie tot museum en van VVV tot winkel. Beleving en inspiratie bieden kansen voor creatieve en nieuwe concepten die de bezoekers raken.
Lees het artikel in vakblad Recreatie & Toerisme over VVV’s in transitie
Goeree-Overflakkee
Op Goeree-Overflakkee ontwikkelden we een spectaculair VVV Inspiratiepunt waar gasten inspiratie kunnen opdoen over het eiland. De VVV bevat tal van belevingselementen en is uniek in Nederland.
Lees verderAchterhoek
Achterhoek Toerisme wilde de routemogelijkheden in de regio op een belevingsvolle manier onder de aandacht brengen van bezoekers. DestinatieX ontwikkelde een interactief concept en heeft het project tot en met realisatie begeleid.
Lees verderDoetinchem (Achterhoek)
De VVV Doetinchem (onderdeel van Stadsmuseum Doetinchem) wilde een vernieuwde ruimte, waarbij museum en inspiratiepunt in elkaar zouden overlopen. Door realisatie van het inspiratiepunt is een inspirerende ontmoetingsruimte ontstaan voor inwoners en gasten.
Lees verderZutphen
Hanzestad Zutphen is één van de oudste steden van Nederland. De stad wil haar verhaal zichtbaar maken in een nieuw eigentijds VVV Inspiratiepunt met daarin thema's zoals Hanzestad, routes, Zutphen biedt kansen, kunst & cultuur en Torenstad.
Lees verderAmsterdam
Amsterdamwerkt! helpt inwoners om de afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen. In de nieuwe Green Room staat een duurzame loopbaan (en werken in duurzame sectoren) centraal. De organisatie was op zoek naar een inspirerende manier om bezoekers naar de Green Room toe te leiden.
Lees verderOmmen (Overijssel)
In Ommen (Vechtdal, Overijssel) wordt het Toeristisch Informatiepunt ondergebracht bij het Cultuurhistorisch Centrum Ommen. Dit nieuwe punt wordt ingericht als inspiratiepunt.
Lees verderWinterswijk
In de nieuwe receptie van camping Vreehorst is een inspiratiewand gerealiseerd. De wand bevat onder andere een interactief touchscreen met tips over de omgeving en een routemixer waarmee gasten een route op maat krijgen.
Lees verderMiste / Winterswijk
Vakantiepark De Twee Bruggen wilde haar outdoor verhuur onderbrengen in een nieuwe ruimte en dit combineren met omgevingsinformatie voor gasten. Het resultaat is een interactief inspiratiepunt.
Lees verderUlft
De VVV in Ulft is gevestigd op en integraal onderdeel van het DRU Industriepark. Hier is een nieuw inspiratiepunt gerealiseerd dat aandacht besteed aan het DRU Industriepark, de grens, de Oude IJsselstreek, kastelen en landgoederen en de Achterhoek.
Lees verderGemert (Noord-Brabant)
Samen met dee gemeente en VVV Gemert-Bakel hebben we een eigentijds inspiratiepunt gerealiseerd rondom thema's als Gemert Vorstendom, Boerenleven en Land van de Peel.
Lees verderMaak gebruik van ons contactformulier of bel Patrick via 06 – 466 35 646.
Contact