Een greep uit onze projecten
Vakantiepark De Twee Bruggen wilde haar outdoor verhuur onderbrengen in een nieuwe ruimte en dit combineren met omgevingsinformatie voor gasten. Het resultaat is een interactief inspiratiepunt.
Lees verderIn West-Vlaanderen starten diverse infokantoren met een vernieuwingstraject om de omslag te maken van informatie naar inspiratie. We coachen toeristische organisaties in dit traject.
Lees verderDe VVV Lochem wilde haar verhaal omvormen van VVV-winkel tot inspiratiepunt. Eind maart 2021 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de natuur, de Berkel, kastelen en streekverhalen.
Lees verderAchterhoek Toerisme wilde de routemogelijkheden in de regio op een belevingsvolle manier onder de aandacht brengen van bezoekers. DestinatieX ontwikkelde een interactief concept en heeft het project tot en met realisatie begeleid.
Lees verderIn de nieuwe receptie van camping Vreehorst is een inspiratiewand gerealiseerd. De wand bevat onder andere een interactief touchscreen met tips over de omgeving en een routemixer waarmee gasten een route op maat krijgen.
Lees verderIn de Metropoolregio Amsterdam (MRA) zijn 24 VVV-locaties en een Toeristische Informatiepunt. Tijdens een verkenning hebben we de bestaande situatie in kaart gebracht, de veranderende bezoeker beschreven en wat dit vraagt voor fysiek gastheerschap in de toekomst.
Lees verderDe VVV Groenlo wilde haar verhaal van de 'Slag om Grolle' (een belangrijke slag in de 80-jarige oorlog) beter zichtbaar maken. Eind november 2020 is er een nieuw inspiratiepunt geopend rondom thema's zoals de Slag om Grolle, de Achterhoek, de Grolse Want en de (Grolsch) bierhistorie.
Lees verderNadat de regio invulling heeft gegeven aan een merkstrategie voor de Duin- en Bollenstreek, is aan DestinatieX gevraagd om te verkennen op welke wijze invulling kan worden gegeven aan de uitvoeringsorganisatie.
Lees verderDe regio Waterland heeft een toeristische structuur waarbij veel partijen verantwoordelijk zijn voor marketing en informatie. DestinatieX is gevraagd te verkennen hoe deze structuur effectiever kan.
Lees verderLandal Stroombroek wilde een verscheidenheid aan informatiebronnen en afzenders bundelen tot één interactieve inspiratiewand over de omgeving voor gasten.
Lees verderHarderwijk wilde haar Toeristisch Informatie Punt doorontwikkelen met enkele thematische interactieve elementen. Er is een inspiratiewand gerealiseerd rondom het thema Hanzestad en water.
Lees verder